• تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ | کد خبر : 53436
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    ساماندهی پژوهش‌های دانشگاهی با راه‌اندازی سامانه نان و صندوق عتف
    دیبا: وزارت علوم در سه سال گذشته با راه‌اندازی صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری و سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به ترتیب بودجه‌های پژوهشی و مطالعات تحقیقاتی را ساماندهی و هدفمند کرد.

    به گزارش دیباخبر به نقل از خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بالگرد آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور کشور عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در این سانحه رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه خلبان بالگرد سید طاهر مصطفوی، محسن دریانوش و بهروز قدیمی به شهادت رسیدند.

     

    نزدیک به سه سال و نیم از عمر دولت سیزدهم گذشت و در این مدت به گفته محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم ۷۵ اقدام جدید در بخش‌های مختلف انجام شد که از جمله آنها می‌توان به تاسیس معاونت فناوری برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های دانش‌بنیان، تاسیس صندوق‌ها و سامانه‌های جدید برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های علمی و پژوهشی و حمایت مالی بیشتر از پژوهشگران اشاره کرد.

     

    براساس این گزارش یکی از مهم‌ترین اقدام وزارت علوم، راه‌اندازی سامانه‌ و صندوقی برای ساماندهی پژوهش‌های دانشگاهی و انطباق آنها با نیازهای جامعه (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و صندوق عتف) است و به اختصار توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌شود.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز