• تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ | کد خبر : 47909
  • داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    رویداد ملی مهر آب در تبریز برگزار شد
    دیبا: رویداد ملی مهر آب با شعار «آب، مشارکت و یاریگری» در تبریز برگزار شد. 

    به گزارش دیباخبر به نقل از نصر، همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب، رویداد ملی مهر آب با شعار «آب، مشارکت و یاریگری» به همت شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

    در این رویداد ملی که با حضور فعالان حوزه آب، اساتید دانشگاه، کارآفرینان، صنعت گران و اصحاب رسانه برگزار شد، یوسف غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی طی سخنانی درباره وضعیت منابع و مصارف آب استان توضیحاتی ارائه داد.

    وی در این باره گفت: ۳/۵ میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و میزان مصرف آب در این استان حدودا ۲/۸ میلیارد مترمکعب است که این میزان ۷۵ درصد منابع آبی را شامل می شود.

    وی در ادامه افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر وضعیت منابع آب در کشور در رده های میانی قرار دارد و آب در این استان نه در شرایط بحرانی است و نه در شرایط مطلوب.

    غفارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین تجربیات موفق استانی در حوزه آب گفت: مشارکت در پروژه حوزه آب سابقه ۲۵ یا ۳۰ ساله در استان آذربایجان شرقی دارد.

    وی با بیان این که اکثر پروژه های عمرانی در حوزه آب در استان آذربایجان شرقی با مشارکت مردم انجام شده است افزود: آخرین نمونه از این پروژه ها به گونه ای بود که این پروژه مشارکتی در سطح ملی نیز مطرح شد.

    در ادامه این رویداد برخی از اساتید و صاحبنظران در حوزه آب نیز طی سخنانی توضیحاتی درباره موارد مختلف این حوزه ارائه دادند.

    در پایان این رویداد از پوستر «نخستین جشنواره آب در آیین رسانه» که در راستای ارتقا سطح آگاهی و دانش افکار عمومی در خصوص بحران آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف آب شرب، آب صنعتی و همچنین ترسیم آینده ای روشن از شرایط آبی آذربایجان شرقی با استفاده از زبان هنر و رسانه، برگزار می‌شود نیز رونمایی شد.

    داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
    دیبا خبر پر از خبر اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز اطلاعات تبریز